Ajankohtaista

Helpdesk till stöd med datorproblem

Yrkeshögskolans nyligen expanderade Helpdesk-tjänst stöder studerandenas och personalens användning av skolans ICT-teknik.


Effektivt stöd via webbtjänst

Helpdesk-tjänster har ett elektroniskt anmälningssystem på webben: http://helpdesk.puv.fi. Man fyller i ett formulär som skickas via e-post till var och en i datasystemtjänsternas personal. Information om lösning av problem skickas via e-post.


Dejour på båda campus

Helpdesk har dejour på vardagar enligt följande:

  • Rådhusgatan 29-33, kl. 12.00-16.00, rum RB111
  • Wolffskavägen 30, kl. 8.00-12.00, rum WA128

Telefonjouren svarar kl. 8.00-16.00, tel. 06 326 3377. Vaktmästaren svarar i telefonen under veckosluten och kallar mer personal till hjälp ifall det behövs.


Vilka problem hör till Helpdesk?

Helpdesk betjänar i följande situationer:

  • Problem med arbetsstationer, server eller datanät
  • Problem med programvara eller undervisningsutrymmen

Helpdesk ansvarar inte för:

  • Undervisning av programvara
  • Underhåll av studerandenas eller personalens datorer


Tilläggsuppgifter 

http://www.puv.fi/sv/studietjanster/it-abc/ict