
Hankkeen tiedot
Hankkeen virallinen nimi: Servicedigiculture - Digital and Sustainable Service Innovation for the Cultural and Creative Sectors
Hankkeen kesto: 1.6.2021 - 31.5.2023
Päätoteuttaja: VAMK
Hankepartnerit: Foundation for the Development of International and Educational Activity – FRAME (Puola)., Fundacja Rozwoju Aktywnosci Miedzynarodowej i Edukacyjnej EUROPEAN CENTER FOR QUALITY OOD (Bulgaria), INOVA CONSULTANCY LTD (Yhdistynyt Kuningaskunta), CLUB 9000 (Bulgaria), Österbottens Hantverk rf (Suomi)
Rahoitus: EU Erasmus+ Cooperation for innovation and the exchange of good practices, Strategic Partnership for Adult Education, Development of Innovation
VAMKin yhteyshenkilöt hankkeessa:
Tanja Oraviita, Projektipäällikkö (Muova)
puh. +358 207 663 636, tanja.oraviita@vamk.fi
Hankkeen verkkosivut: https://www.servicedigiculture.eu/
Hankkeen kuvaus
Digital and Sustainable Service Innovation for the Cultural and Creative Sectors – Asiakaslähtöisyys palvelua kehitettäessä tarkoittaa ratkaisuja asiakkaan näkökulmasta. ServiceDigiCulture-projektin keskiössä on kulttuurialan osaajien palveluiden uudistaminen, innovointi ja asiakaslähtöisyys.
Tavoitteet
Projektin tavoitteena on edistää kulttuurialojen ja luovien alojen yritysten, työntekijöiden ja työttömien palveluinnovaatio- ja palvelumuotoiluosaamista sekä valmiuksia sopeutua tämän hetkisiin ja tuleviin yhteiskunnan muutoksiin, haasteisiin ja erityistilanteisiin, kuten koronaviruspandemia. Tätä kautta projekti pyrkii osaltaan edistämään ja ylläpitämään alan työllisyyttä sekä luomaan alalle kestävämpää pohjaa.
Projekti keskittyy erityisesti palveluiden uudistamiseen ja innovointiin sekä pohtimaan kuinka tuotteita voitaisiin muuttaa palveluiksi asiakaslähtöisellä tavalla, ja miten tuoda nämä asiakkaan saataville kestävällä tavalla ja yhteiskunnan sekä alan muutoksia ennakoiden. Tässä voidaan hyödyntää muun muassa digitalisaatiota.
Tulokset
- ServiceDigiCulture työkalupakki ja valmennus palveluiden kehittämiseen ja innovointiin.
- Lyhyt esitys palvelumuotoilusta kertoo pähkinänkuoressa mitä palvelumuotoilu on.
- Raportti palveluosaamisesta (The Service Competency Framework Report) luo katsauksen palveluiden kehittämiseen ja innovointiin kulttuurialoilla ja luovilla aloilla.
- ServiceDigiCulture-opas kulttuurialoilla ja luovilla aloilla työskenteleville tukee työkalupakin ja valmennuksen käyttöä sekä palveluiden uudelleen pohtimista ja innovointia.
- ServiceDigiCulture-opas valmentajille tukee luovilla aloilla ja kulttuurialoilla työskentelevin valmentamista.
- Opas muutosten ennakointiin (The Sustainable Strategic Foresight Guide) auttaa luovilla aloilla ja kulttuurialoilla työskenteleviä ennakoimaan, ymmärtämään ja reagoimaan yhteiskunnan ja oman alansa muutoksiin strategisesti ja kestävältä pohjalta.
Katso myös nämä!






