Koska palvelut ovat nykypäivän liiketoiminnassa keskiössä. Ymmärtämällä palveluiden luonteen ja oppimalla, miten kehittää tehokkaita palveluliiketoimintaprosesseja, voit erottua kilpailijoista ja luoda merkittävää lisäarvoa asiakkaillesi. Tämän opintojakson aikana saat peruskäsityksen palveluiden käsitteestä ja hankit perustan palveluliiketoimintaprosessien kehittämiseen.
Hyödyt
Opintojakson jälkeen opiskelija tietää mitä palvelukäsitteellä tarkoitetaan. Tämän lisäksi hän tuntee erilaiset palvelumuodot sekä ymmärtää palvelujen merkityksen yrityksen/yhteisön kilpailukeinona.
Kohderyhmä
Liiketalouden perusopinnoista kiinnostuneet sekä alan opiskelijat. Opintojakso ei edellytä aiempaa osaamista.
Sisältö
Opintojakson suoritettuasi:
- Ymmärrät palvelumuotoilun käsitteen
- Osaat kehittää palvelumuotoiluprosessin avulla palveluita
Opintojakson aihealueet:
- Palvelukäsitteen määritelmä
- Palvelumuotoilun keskeiset elementit
- Palveluprosessin kehittämisen vaiheet
Opetusmuoto- ja menetelmät
- Verkko-opetus lähituntien kautta
- Ryhmätyöt
Opiskelumateriaali
- Tuulaniemi, Juha. Palvelumuotoilu. Talentum, 2011. Hämeenlinna: Kariston kirjapaino
Arviointi
- 1-5.
Aikataulu ja paikka
- 8.1.-12.5.24 verkossa, Arki-illat 16.00 alkaen, tarvittaessa lauantaisin
- Opintojakson aikataulu tarkentuu joulukuun alussa.
Lisätietoja opintojaksosta
Jos sinulla on kysyttävää opiskelijatunnuksista, maksuista tai peruutusehdoista ole yhteydessä avoin@vamk.fi
Pidätämme oikeudet muutoksiin.
Palveluliiketoiminta, ryhmä A
0,00 €
3 op |